HANDELSBETINGELSER

BESTILLING

Når du har fundet de vare du ønsker at købe og lagt dem i indkøbskurven, klikker du "gå til bestilling" derefter skal du udfylde dine personlige oplysninger og kreditkort informationer trin for trin.  Når du har accepteret handelsbetingelserne, og gennemført betalingen, modtager du automatisk en ordrebekræftelse på mail. Vi tager forbehold for trykfejl og udsolgte varer.


PRISER

Alle priser er inkl. 25 % moms og i Danske kroner.
Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland.
Alle priser er dagspriser og opdateres løbende.
Der tages forbehold for udsolgte varer og trykfejl.


BETALING

De mulige betalingsmåder er:
  • Dankort
  • Visa
  • MasterCard
  • JCB
  • American Express

Din betaling bliver først trukket når varen er sendt fra vores lager. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det godkendte beløb. Der opkræves ikke gebyr for betaling med betalingskort.


LEVERING

Rasmine tilbyder fragtfri levering med GLS pakkeshop ved alle køb til fuld pris, til Danmark. Du har dog mulighed for at vælge levering med omdeling hos Post Danmark for 62 kr.

Ved køb af udsalg/outlet varer pålægges der fragt på 49kr.

Rasmine sender alle ordrer bestilt inden kl. 15.00 samme dag. Ordrer bestilt efter kl. 15.00 sendes den efterfølgende dag. Vi sender ikke varer lørdag og søndag.

Forsendelser sendes med GLS og Post Danmark, alt efter hvad der er valgt. Rasmines kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos Post Danmark.  


FORTRYDELSESRET

Du har som kunde 14 dages fuld returret gældende fra den dag du modtager varen.

Det er købers ansvar og omkostning at returnere en vare. Alle varer returneres til Rasmine i forsvarlig indpakning og i original emballage.

Ved køb af gaver eller julegaver kan returretten forlænges. Noter i kommentarfeltet hvornår gaven skal gives og vi laver byttemærket derefter.

Der er tre måder hvorpå du kan returnere varen på:

  • Du kan nægte at modtage varen fra postvæsnet.
    I denne sammenhæng beder vi dig om, at gøre postvæsnet opmærksom på, at du straks kan returnere varen til Rasmine. Vi beder dig også om at gøre os opmærksomme på at du har afvist pakken, så vi ved hvorfor den kommer retur. Kontakt os på info@rasmineshop.dk eller på telefon 97527852.

  • Du kan modtage varen fra postvæsnet og efterfølgende inden for de 14 dage informere Rasmine om at du har fortrudt dit køb, og derefter har du 14 dage til at returnere varen til Rasmine.
    I denne sammenhæng beder vi dig vedlægge en kopi af ordren for de købte varer, som dokumentation for at den/de returnerede varer er købt hos rasmine. Rasmine anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. Dette vil fjerne enhver tvivl om hvorvidt varen er blevet udleveret til Rasmine, da der er mulighed for at spore pakken i Post Danmarks trackingsystem. Desuden kan posten finde på at ligge pakker, der er sendt som brev på vores bagtrappe når vi har lukket(hvis den ikke kan være i vores postkasse) og vi tager ikke ansvaret for varer sendt som brevpost.

  • Du kan aflevere varen i butikken senest 14 dage efter at du har informeret Rasmine om at du har fortrudt dit køb.

    OBS! vi modtager ikke pakker til pakkeshop - det skal returneres på vores adresse.

    Vi tilbyder vores kunder at I kan købe en billig returlabel til kun 48kr ved at benytte nedestående link eller klikke på den sorte box nederst på denne side:

    https://coolreturn.coolrunner.dk/rasmineshop.dk/


    Mærk pakken med teksten "retur webshop".

    Returvarer sendes til:
    Rasmine
    Nørregade 32
    7800 Skive


    Varens stand når du sender den retur:
    Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord kan du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
    Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
    For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

    Udsalgsvarer.
    Vi ønsker udsalgsvarer returneret inden 14 dage fra modtagelse.


  • REKLAMATIONSRET

    Der ydes 2 års reklamationsret på produkter købt hos Rasmine. Går varen mod forventning i stykker, repareres eller ombyttes denne af Rasmine eller leverandøren, såfremt original kvittering vedlægges. Reklamationsretten dækker ikke forkert håndtering af varen, almindelig slidtage eller groft misbrug.

    Reklamation angående fejl og mangler på varen skal meddeles Rasmine på mail info@rasmineshop.dk, hvor vi beder dig beskrive fejl eller mangler og evt. vedhæfte et billede af samme. Efter henvendelse til Rasmine vil de pr. mail modtage en returseddel til afhentning af reklamationen og et returskema vi beder dig udfylde, for at lette reklamationsprocessen.

    Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af Rasmine.

    VIGTIGT! Reklamationer uden original kvittering vil blive afvist.

    Mærk pakken med teksten "reklamation webshop".

    Reklamationsvarer sendes til:
    Rasmine
    Nørregade 32
    7800 Skive


    SIKKERHED

    For at handle via webshoppen, skal du registrere dig med: Navn, Adresse og e-mail adresse og gerne telefonnummer. Disse oplysninger bruges udelukkende i forbindelse med en ordre. Rasmine behandler alle personoplysninger 100% fortroligt, og i overensstemmelse med persondataloven.


    KLAGER

    Vi håber selvfølgelig at du som kunde vil komme med klager til os først, hvis du skulle være utilfreds med at handle hos os. Så vi sammen kan finde en løsning. Men vi skal oplyse om at der  pr. 15/2 er kommet et nyt fælles europæisk klagesystem kaldet ”ODR” (Online Dispute Resolution).

    Det nye klagesystem samler alle forbrugerklager over vare- og serviceindkøb foretaget online i EU og bringer webshop og forbruger tættere på hinanden. For forbrugerne betyder det, at de nu har mulighed for at klage direkte til den europæiske webshop, hvor de har købt en vare eller service, som ikke har levet op til forventningerne.

    Systemet i korte træk
    Det nye klagesystem fungerer på den måde, at forbrugerne indgiver deres klager direkte på ODR-sitet, hvorefter den bliver automatisk oversat til det aktuelle sprog og videresendt til den pågældende webshop. Webshoppen har herefter muligheden for at trykke på en grøn eller rød knap alt efter, om man accepterer klagen eller ej.

    Den grønne knap sender klagen til et lokalt forbrugerklagenævn (for webshoppen) uden om domstols systemet, som vi kender det i Danmark med blandt andet forsikringsklagenævn og teleklagenævn.
    Presser virksomheden derimod på den røde knap, afvises klagen og forbrugeren skal som hidtil rette henvendelse til lokale danske klagenævn eller Forbruger Europa med sin klage på 'god', gammeldags facon med mails, telefonopkald og lange ventetider på afgørelsen.

    Link til "ORD"

    https://webgate.ec.europa.eu/odr/ma...


    SÆRLIGE BESTEMMELSER FOR ERHVERVSDRIVENDE

    Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikation:
  • Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende
  • Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode
  • Rasmine forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er lagt
  • Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen.
  • Der påløber renter fra forfaldsdatoen med 1% pr. påbegyndt måned.


  • AFBESTILLINGER

    Ønsker du at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør det som udgangspunkt ske ved, at fremsende en e-mail med mærket " Afbestilling ". Her bør bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå.

    Har du modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail kan denne returneres til afsender med teksten " Afbestilling" indsat i emnetekst. Afbestilling bør ske inden kl.15 samme dag, som bestillingen er foretaget.


    ER DU I TVIVL

    Såfremt du måtte have spørgsmål eller problemer i forbindelse med dit køb eller returnering, er du altid meget velkommen til at kontakt os, så finder vi løsningen samme.

    MAIL:
    info@rasmineshop.dk

    TELEFON:
    97527852


    Om Rasmine

    Rasmineshop.dk er din modebutik på nettet. Vi er først med de fedeste og nyeste trends og hos os finder du en bred vifte af highfashion designs fra populære mærker, som Hugo Boss, Sand, Ralph Lauren, Tiger of Sweden, Parajumpers, Tommy Hilfiger, Mos Mosh og mange flere. Vi har altid et stort udvalg af tørklæder fra Beck Söndergaard og smykker fra Sif Jacobs og Pernille Corydon.

    Vi sender alle nye varer fragtfrit. Du kan altid shoppe hos os i ro og mag, når du har tid og lyst og uden besvær.

    Hos Rasmineshop.dk er din nethandel i trygge hænder.

    God fornøjelse - SHOP UNTIL YOU DROP!

    Kundeservice

    Hvis du har det mindste spørgsmål til en ordre, produkter eller anvendelse er du naturligvis altid velkommen til at kontakte os på mail eller telefon!


    97 52 78 52

    E-mail
    Følg os!

    RASMINE  •  NØRREGADE 32  •  7800 SKIVE  •  TLF.: 97 52 78 52